Головна » Статті » Конспекти уроків

Вправи. Органи чуття. 1 клас

Вправа «Криголами»

Мета : вчити відгадувати загадки, розширити й уточнити уявлення дітей про органи чуттів, розвивати стійку увагу та творчу уяву, фантазію, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до свого організму

Завдання гри:

учні відгадують загадки і за початковими літерами відгадки дають характеристику цьому органу чуття, наприклад:

Відгадайте загадку.

Сопе, хропе, часом чхає,

Сюди-туди зазирає.

На морозі замерзає,

Бо одежинки не має. (Ніс).

Н – нюхальний

І – імпульсивний

С - слухняний

Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик).

Я – язикатий

З – значущий

И – довгий

К - короткий

На ніч два віконця самі зачиняються,

А зі сходом сонця самі відчиняються. (Очі.)

О – оксамитові

Ч – чорняві

І - ідеальні

Все тіло наше облягає,

  • рухатись не заважає.

Пропускає багато поту й жиру,

А називають її…. шкіра.

Ш – шорстка

К – красива

І – ідеальна

Р – рябенька

А – активна

Самі мовчать, а нам допомагають почути тих,

  • розмовляє й весело співає. ( вуха)

В - велике

У - уважне

Х – хороше

А – активні

 

Вправа «Броунівський рух»

Мета : розширити уявлення учнів про властивості органів чуття, вміти знаходити характеритстики конкретного органу чуття, вчити спільно вирішувати поставлені завдання; розвивати вміння спрівставляти, аналізувати ; виховувати бережливе ставлення до свого організму

Завдання :

Дітей поділити на групи. Групам роздають картинки із зображенням органів чуттів.

Діти вільно рухаючись по класу знаходять картинки із зображенням характеристик, що корисно ( шкідливо) для даного органу чуття.

  1. Гра «Незвичайна математика»

Мета : вчити спільно вирішувати поставлені завдання; розвивати вміння спрівставляти, аналізувати ,розвивати вміння сприймати новий матеріал, логічно мислити, збагачувати мовлення учнів.

Завдання:

виконайте дії і прочитайте утворений результат.

  • Нор – ор + іс = ніс
  • Вуса - са + хо – о + а = вуха
  • Один – дин + чік – к очі
  • Школа – ола + іра = шкіра
  • Язи + коля – оля = язик

 

Як одним узагальнюючим словом можна назвати усі утворені слова?

(органи чуття)

Вправа «Який король найголовніший»

Мета : дати уявлення про необхідність і важливісті органів чуття у пізнанні дійсності, як умови збереження себе, довкілля, про необхідність збереження «помічників»; розвивати вміння сприймати новий матеріал, логічно мислити, збагачувати мовлення учнів.

Завдання:

Одягають дітям корони ( на яких зображено око, вухо, ніс, рука, язик – інші діти визначаються до кого приєднатися і хто з них найголовніший (король). Діти приєднуються – і доводять свою думку чому вони вважають , що це орган чуття найголовніший. Хто нікуди не приєднався – доводить свою думку – чому він так вчинив? ( Тому що всі органи важливі )

Слухання казки «Хто з помічників найголовніший» С. Собакар

Одного разу між помічниками людини виникла суперечка. Кожен з них вважав себе найголовнішим. Вуха сказали: „ Ми найголовніші, бо без нас людина нічого не почує. Вовк буде вити, а вона буде спокійно йти, і вовк наздожене її ” . Очі сказали: „ Людина обернеться, побачить вовка і втече. А якщо нас не буде, то вона хоч і почує вовка, та не буде бачити, куди їй втікати ” . А язик і собі: „ Без мене людина не зможе закричати і налякати вовка. Або покликати на допомогу. Загине людина разом з очима і вухами ” . А руки і собі мовили: „ Без мене людина не зможе боронитись. І всі загинуть без мене ” . Задумались помічники та вирішили, що всі вони необхідні людині. Всі вони бережуть людину, а людина береже їх і так разом вони живуть.

 

 

 

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: toma_m84 (14.09.2019)
Переглядів: 1801 | Теги: 1 клас, я досліджую світ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar