Головна » Статті » Конспекти уроків

Урок читання в 2 класі

План уроку

І.Організаційний момент ( 1 хв)

ІІ. Мовленнєва розминка (3 хв)

         1. Робота над чистомовкою .(2 хв)

         2. Робота над скоромовкою. (1 хв )

ІІІ. Перевірка домашнього завдання ( 3 хв)

         1.Відповіді на питання .

ІV. Мотивація навчальної діяльності.     Повідомлення теми і мети уроку. (3 хв)

1. Гра «Відгадай казку». ( 1 хв)

2. Робота з виставкою  книг( 1 хв)

3.Робота над загадкою. ( 1 хв)

V.  Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. ( 10 хв)

1.Довідкове бюро. ( 2 хв)

2.Первинне сприймання казки:

а) Читання  уривка казки вчителем  ( 2 хв)

 б) Гра «Бджілки» .  Самостійне напівголосне  дочитування казки до кінця.( 5 хв)

 в)Офтальмологічна пауза( 1 хв)

VІ. Узагальнення і систематизація знань учнів. ( 17хв )

1.  Бесіда за змістом. Робота над схемою до казки.( 2 хв)

2.Тест  «Як запам’ятали казку». ( 2 хв)

3. Вибіркове читання. ( 3 хв)

4. Робота в парах. Фізхвилинка ( 4 хв)

5. Розв’язування задач, пов’язаних зі змістом казки ( 1 хв)

  6. Гра «В театрі»( 5 хв)

VІІ. Підсумок уроку.( 2 хв)

1. Гра «Мікрофон»

VІІІ. Домашнє завдання ( 1 хв)

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

(Слайд 1)

( діти разом повторюють слова, показані на слайді)

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Дути – просто молодці.

 

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою . (Слайд 2,3)

Щоб гарно читати, проведемо мовну розминку.

Ець-ець-ець — подув сильний вітерець,

Аї-аї-аї — облітає листя в гаї,

Го-го-го — ми збираємо його,

Ас-ас-ас — принесемо листя в клас.

Язик донизу — си-си-си,

Вуса, вуса у оси.

Язик угору — ша-ша-ша,

Наша Маша в ліс пішла.

Язик донизу — са-са-са,

Укусила в ніс оса.

Язик угору — ши-ши-ши,

Машу в лісі ми знайшли.

2. Робота над скоромовкою. (Слайд 4)

В будь-якого будяка

Будячиха будь-яка.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1.Відповіді на питання .

- Який новий розділ ми почали вивчати ? ( Народні казки)

- Що читатимемо в цьому розділі? ( Казки різних народів світу)

- Які казки називаються народними? ( Це казки які склав  народ, а не одна людина)

 

 ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Гра «Відгадай казку».

- А зараз спробуйте відгадати  назву казки за предметом чи героєм із цієї казки

Рукавиці («Рукавичка»), колосок («Колосок»), яйце («Курочка ряба»), ріпка («Ріпка»),Котигорошко («Котигорошко»), Солом’яний бичок.

 (Слайд 5,6,7,8,9,10)

  • Які це казки? Хто їх автор?  ( Це українські народні казки. Їх написав український народ)
  • Які ще українські народні казки ви знаєте? (Кривенька качечка, Івасик-Телесик)

       -  Молодці. Сьогодні з вами  ми відправимося у гості до казки , а якої саме,

         ви дізнаєтеся, коли  відгадаєте загадку.

 

2. Робота з виставкою  книг.

 - Існує багато народних казок. Вони  передавалися з покоління в покоління.  Зверніть увагу на виставку книг, яка є сьогодні у нашому класі.  Це  збірки  українських народних казок ви можете  знайти  в бібліотеці і прочитавши     їх, поринути у цікавий  і захопливий світ чарівних казок.  (Показую книги)

 

3.Робота над загадкою.  ( Слайд 11)

Ой набридло на віконці

 все на сонечку сидіть.

Я візьму  і покочуся,

щоб побачити весь світ. (Колобок)

- Правильно, це українська народна казка «Колобок», яку люблять усі, від маленьких діточок до стареньких дідусів і бабусь, що залюбки читають її своїм внукам і правнукам. (Слайд 12)

 

V.  Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1.Довідкове бюро. (Слайд 13)

  • Сьогодні я  із задоволенням прочитаю вам цю казку.
  • Але перед читанням хочу звернути вашу увагу на деякі слова з казки, значення яких вам може бути незрозумілим. Увага на екран.
  • Хижка – те саме, що комора. ( Слайд 14)

  -   Призьба -   земляний насип уздовж  стіни знадвору. ( Слайд 15)

  -  Борошно – російською «мука». (Слайд 16)

  -  Засік – місце, де зберігається борошно. (Слайд 17)

 

2.Первинне сприймання казки:

а) Читання  уривка казки вчителем ( до слів біжить та й біжить  дорогою…)

- Послухайте казку і скажіть, де ж баба взяла борошна  для тіста? ( Баба назмітала борошна для тіста в засіку) (Слайд 18,19,20)

б) Гра «Бджілки» .  Самостійне напівголосне  дочитування казки до кінця.

(Слайд 21)

в) Офтальмологічна пауза (Слайд 22)

- А зараз, дітки, скажіть, куди покотився Колобок ? ( У ліс)

- А ліс цей який ? (Чарівний)

- Так, чарівний, і дерева у ньому чарівні.

-  Колобок  гуляє по чарівному казковому лісу. І ось такі дерева зустрічаються в нього на шляху. Давайте трохи відпочинемо і проведемо зарядку для оченят. Прослідкуйте очима за листочком із дубового дерева. ( листок рухається по діагоналі, по кругу вліво , вправо,  дивлюся, щоб діти слідкували тільки оченятами)

 

VІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1.  Бесіда за змістом. Робота над схемою до казки.

  •  Назвіть по порядку звірів, яких  зустрів колобок? Погляньте на схему, яка вам допоможе. ( Колобок зустрів зайчика, ведмедя, вовка, лисичку)
  • Хто із звірів був найбільшим? ( Найбільшим був ведмідь)
  • Хто найхитрішим?  ( Найхитрішою була лисичка)
  • Чим вихвалявся колобок перед звірами? ( Колобок вихвалявся тим, що він втік і від діда, і від баби і від зайчика…)

 - Як лисичка перехитрила його? (Лисичка сказала, що погано чує пісеньку і    

   попросила його сісти їй на носика)

 

2.Тест  «Як запам’ятали казку». ( робота в парах)

  • Наскільки ви були уважними під час слухання казки, покаже тест. Нагадую: зелені квадратики вказують на правильне твердження,

червоні – на неправильне. (Слайд 23)       

Тест

  1. Дід попросив бабу спекти хліба (ч).
  2. Першим колобок зустрів вовка (ч).
  3. При зустрічі колобок усім звірям співав пісеньку (з).
  4. Останнім, кого побачив колобок, був ведмідь (ч).
  5. Найхитрішою з героїв виявилася лисиця (з).

Самоперевірка тесту.

- Перевірте, чи правильні у вас відповіді. Увага на екран.( Слайд 24)

 

 3. Вибіркове читання.

  • А тепер знайдіть у тексті і зачитайте відповіді на мої питання:
  • До чого дожилися дід та баба?
  • Для чого баба поклала колобок на вікні?

-   Що попросила лисиця у колобка?

 

4. Робота в парах.

  • Погляньте на предмети  уважно і скажіть, які з них нагадують вам за формою колобка? ( тенісний м’ячик, помідор, компас, вхід до шпаківні)( Слайд 25)

- А тепер попрацюємо в парах . Виконаємо два завдання. На кожній парті лежить картка білого і рожевого кольору. Візьміть спочатку картку рожевого

    кольору і обведіть предмет, який за формою схожий на колобка.

 

( велосипед, вінок, каблучка, кермо автомобіля) (Слайд 26)

  • А тепер візьміть картку білого кольору. На ній записані  слова-ознаки і зображено одного з персонажів казки. Вам необхідно стрілочкою з’єднати ті ознаки, які підходять до даного персонажу ( На кожен ряд картки з різними героями)

Фізхвилинка  ( відео) ( Слайд 27)

-  Але перед тим, як перевірити, як ви справилися із завданням на картках,     давайте відпочинемо. Скажіть , чи зустрівся Колобку у лісі Ведмідь? (Так)

-   Зараз ми проведемо фізхвилинку, у якій йдеться про ведмежатко.

- Тепер перевіримо, як ви виконали завдання. (з’являються слайди із зображенням героїв казки) ( Слайд 28,29)

-   А яких персонажів не було на картках? (Ведмедя і лисиці). (Слайд 30,31)

  • Якими словами ви описали б лисицю і ведмедя? (лисиця – хитра, брехлива, підступна, жадібна; ведмідь – великий, неповороткий, волохатий, коричневий)
  •  

5. Розв’язування задач, пов’язаних зі змістом казки

     А) Бабусі в тісто треба  вбити 7 яєць. Вона розбила 4 яйця. Скільки ще яєць треба покласти  в тісто?

      Б)Колобок обкотився навколо зайчика 3 рази ліворуч та 4 рази праворуч.  Скільки всього  разів обкотився  Колобок навколо зайця?

В)  Баба спекла Колобока о 9 годині ранку . А вже об 11.00  Колобок покотився  в ліс. Скільки годин Колобок лежав на вікні?

 

 6. Гра «В театрі»)

- Зміст казки ми знаємо, а тепер  я  звертаюсь до своїх помічників. Давайте     продемонструємо , якими були звірі  проінсценувавши  казку. (Слайд 32)

V. Підсумок уроку.

1. Гра «Мікрофон»

- Яку казку читали? Хто її автор? (Український народ)

- Цікаво бути артистом? А зараз подивіться на екран і розташуйте звірів за зростом  (  Слайд 33)

- Молодці, діти, гарно попрацювали на уроці.(Слайд 34)

        Працювали ви старанно,

        Що ж почуйте у кінці:

        Так, у другім вашім класі

        Діти – просто молодці!

VІ. Домашнє завдання

 Домашнє завдання я пропоную вам вибрати самим.

 І  – виразно прочитати казку;

  ІІ – переказати казку;

  ІІІ – придумайте нові пригоди колобка.

Категорія: Конспекти уроків | Додав: toma_m84 (14.01.2017)
Переглядів: 579 | Теги: Урок, Читання, література, 2 клас, колобок | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar