Головна » Статті » Конспекти уроків |
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 97, завдання 635; 636) Завдання 635 — На скільки менше горіхів у дівчинки, ніж у кожного хлопчика? Завдання 636 — Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей. 2.Усний рахунок. Гра «Який знак?» - Зайчик розв’язував приклади на листочках. Подув вітерець, частини прикладів розлетілися. Допоможіть відновити приклади. 28__4= 7 3__9=27 22__3=19 20__4=5 2__5=10 12__2=6 18__2=9 36__4=32 10__2=5 8__4=2 6__3=9 9__3=12 (учні усно розв’язують, називають відповіді, а вчитель записує відповіді) 3.Індивідуальна робота з картками Картка №1 Прізвище, ім’я___________________________ Розв’язати задачу. Білочка роздала по 4 горішки трьом білченятам. У неї залишилось 5 горішків. Скільки горішків було у білочки? Розв’язання :
Розв’язати приклади. (16+16):4= 80-24-24= 21:3+7= Оцінка___________________
Картка №2 Прізвище, ім’я__________________________ Розв’язати задачу. У Юрка було 18 олов’яних солдатиків і 10 пластмасових. Він розділив своє військо на 4 рівні загони. Скільки солдатиків у кожному загоні? Розв’язання:
Розв’язати приклади. (36-12):4= 40-(16-8)= 32:4-6= Оцінка___________ 4.Каліграфічна хвилинка. - А зараз відкрийте зошити і запишіть сьогоднішнє число, класна робота. Сидіть правильно за партами, спинки рівненько. Подивіться на дошку, як треба писати число 3. А тепер запишіть рядочок цифри 3 через клітинку. Пишіть охайно, каліграфічно. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке половина, третина і чверть.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Пояснення понять «половина», «третина», «четвертина».
- Оленка і Максимко,як завжди, після уроків йшли додому зі школи. А живуть вони у великому місті Києві.
- Що ви знаєте про Київ? (Це столиця нашої держави) - Отже, по дорозі діти зустріли бабусю, яка попросила їх перевести її через дорогу.
Діти з радістю допомогли. Бабуся в знак подяки пригостила їх смаколиками. Серед них були і такі. (Показую малюнки). ( Показую наживо ківі і яблуко)
- Що це? (Ківі, яблуко) - А що таке ківі? Якого воно розміру? ( А ви знаєте, що ківі - це не фрукт і не овоч,а велика ягода. Проте вона росте на дереві. ( малюнок) Вона дуже корисна. Взимку, коли по планеті «блукає» грип, а також навесні, коли всі сили організму кинуті на боротьбу з цією недугою, ківі, з його величезними запасами цілющого вітаміну С, просто незамінний в нашому раціоні як запорука сильного імунітету.) - А що таке яблуко ? (Це фрукт) - Отже, Максимко і Оленка, отримавши такі подаруночки, не можуть зрозуміти, як же їм зробити так, щоб кожен з них міг спробувати і ківі і яблуко.
Половина – це одна з двох рівних частин цілого. - Які ці половини між собою? (Рівні між собою) - Послухайте ж , як провели діти свій вільний час на вихідних - Вони запросили своїх друзів Маринку і Данила в гості. Але Маринка трохи запізнювалася.
- Данилко прийшов в гості і приніс із собою плитку молочного шоколаду.
Діти вирішили з нею попити чаю. Але перед ними постало питання : як же поділити цю плитку шоколаду на трьох, щоб кожному дісталася рівна частинка? - Давайте їм допоможемо. Як ви думаєте, що для цього треба зробити? ( Виміряти довжину плитки і поділити її на 3. - Чому на три? ( Бо дітей було троє) - У вас на партах лежить малюнок із зображенням шоколадної плитки. Виміряйте його довжину. ( 15 см)
- Давайте поділимо на 3. Буде 5 см. Отже, кожна дитина отримає одну частину шоколадки довжиною 5 см. І цю одну частину називають третиною.
Це одна із трьох рівних частин цілого. - Невдовзі прийшла і Маринка. Вони весело гуляли у дитячій кімнаті.
Настав час обіду і мама Оленки і Максимка вирішила пригостити дітей незвичним обідом. Вона запропонувала їм скуштувати суші. Що це таке, хто знає? - Це страва, яка походить із Японії. Але в нашій країні її дуже полюбляють. Для її приготування використовують рис, морські водорості, які багаті вітамінами та різна риба, яка є також корисною для нашого організму. Суші згортають рулети ком і називають його рол.
- Отже, як знайти четверту частину? (Треба число поділити на чотири) - З якими ж поняттями ми познайомилися ( половина, третина, четвертина) Фізкультхвилинка Трава низенька-низенька(всі присіли) Дерева високі-високі( підіймають руки вгору) Вітер дерева колише-гойдає( обертаються) То вліво, то вправо нахиляє(нахили вліво, вправо) То вгору, то назад(потягуються вгору, назад) То вниз нагинає(нахил вниз) Птахи летять відлітають(махи руками) А учні тихенько за парти сідають. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота за підручником (с. 97-98) Завдання 637. Колективне опрацювання матеріалу Практична робота Учні роздивляються, як на малюнку смужку поділено на 2 рівні частини (половини) і виконують завдання. 1) Склади прямокутний аркуш паперу навпіл. Покажи половину аркуша. 2) Поділи в такий спосіб круг на дві рівні частини. Завдання 638 Учні пояснюють, яка довжина половини мотузки. Завдання 639. Колективне опрацювання матеріалу Учні роздивляються на малюнку дві смужки, завдовжки 12 см кожна. — Першу смужку поділено на 3 рівні частини, а другу — на 4. Чому дорівнюють третя і четверта частини смужки? Показують на малюнку третю і четверту частини круга. Завдання 640 Учні коментують, як знайшли половину числа 12, третину числа 15 і чверть числа 8. Завдання 643 1) Колективне складання задачі за схемою виразу. 2) Самостійне розв’язування задачі. 2. Офтальмологічна пауза 3. Розв'язування логічних задач 1) Завдання 644*. Накресліть прямокутник зі сторонами 3 см і 4 см. Розбийте його на квадрати зі стороною 1 см. Скільки однакових квадратів вийшло? (12) 2) Катя з дуба груші рвала і до кошика складала: дві татусю і дві матусі, три братикові і три Катюші. Скільки всього було груш? Відповідь. На дубі груші не ростуть. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ Продовжіть речення: - Щоб знайти половину, треба …… - Третина – це ….. - Щоб знайти четверту частину, треба …… VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 99, завдання 645; 646.
| |
Переглядів: 1174 | | |
Всього коментарів: 0 | |