Головна » Статті » Конспекти уроків

Урок української мови

Хід уроку

 І. Організаційний момент

1.Психологічне налаштування на хорошу роботу.

Тепло своїх долоньок

 Я друзям віддаю.

 Урок новий, цікавий

 Я з радістю почну.(Пожимають один одному руки .) ( Слайд 1)

ІІ. Актуалізація знань.

1.Індивідуально – творче завдання Гра «Пантоміма» (Слайд 2)

( Асистенти учителя готують вдома розповідь «Вранці»; показують тільки дії , які роблять, коли збираються до школи).

 • Прокидається.

 • Встає.

 • Умивається.

 • Чистить зуби.

 • Робить зарядку.

 • Заправляє ліжко.

 • Снідає.

 • Іде до школи.

 Діти називають дії по черзі.

  • Скажіть, будь ласка, коли ви це робите? Частиною чого є ці дії? (режиму дня) (Слайд 3)
  • Чи потрібно дотримуватися режиму дня? Чому?

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Правила нашого уроку(діти по черзі називають правила) : (Слайд 4)

 - Дотримуватися правила піднятої руки.

 - Давати повні відповіді.

 - Бути уважними, кмітливими і тому подібне…

-  А я бажаю вам:

 - Навчитись слово цінувати

 Гарне спілкування собі обрати,

 Співрозмовників своїх поважати

 І нове з уроку запам’ятати.

- Щоб урок наш був не сумний, а цікавий до нас завітали гості.

- Хто? Ви мені скажете, коли відновите слово, зображене на екрані. (Слайд 5)

 G Г N Н Ȳ О Ȳ М  Ѩ И

2. Робота у зошитах.

Записують число, класна робота

3.Каліграфічна хвилинка. Завдання від Умійчика (Слайд 6)

рдов’язо (Слайд 7)

- Чому не можемо прочитати? Змініть букви так, щоб вийшло слово.

- З якої літери воно починається? (Зз) – записують каліграфічно літеру у зошиті.

- Запишіть каліграфічно слово здоров’я.

- Що треба робити,щоб бути здоровим? ( робити зарядку, загартовуватися, займатися спортом)

 ІV. Оголошення теми і мети уроку.

 - Без слів якої частини мови ми не зможемо розказати, як зберегти здоров’я?(дієслів) (Слайд 8)

 - Тож давайте допоможемо нашим гномам розібратися з дієсловами. Ви сьогодні повинні показати усі свої вміння, навички, знання з теми «Дієслово».

 V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Завдання від Лінивчика  Гра «Хто більше». (Слайд 9,10)

 - Зараз ми отримаємо завдання від гнома на ім’я Лінивчик.

-  Уважно слухати і запам’ятати якнайбільше дієслів. (виконують у парах)

 Запишіть усі дієслова, які запап’ятали.

ЖАРТ

 Іринка проснулась, вдяглася і взулась,

вмилась, поїла, під вишнею сіла.

Позіхнула ліниво, зітхнула тужливо,

лягла коло хати під вишнею спати.  (С. Косенко)

 (Проснулась, вдяглася, взулась, вмилась, поїла, сіла, позіхнула, зітхнула, лягла спати.)

 - Про що йде мова у вірші?

 2.Завдання від Буркунчика(Слайд 11,12)

 - Гном Буркунчик підготував для вас завдання. Пограємо в гру  «Заміни дієсловом»

 - Читаю  словосполучення, а учні повинні  замінити їх дієсловом-синонімом.       Матеріал для гри.(Слайд 13)

Сушити собі голову - …     (думати).

Бути на сьомому небі - …   (радіти).

Пасти очима - …                  (стежити).

У печінках сидіти - …         (набридати).

3. Пальчикова гімнастика.

 П’ять гномиків спішили в ліс,

 в похід усе зібрали

 Найстарший гном торбину ніс.

 Молодші - пустували.

 Один – стрибав, другий –співав,

 А третій - на сопілці грав.

 Четвертий гном уважним був,

 Він всіх швиденько схаменув!

 Вчепились дружно за торбину

 І в ліс гайнули без упину.(Грабчак Л.В.)

 4.Завдання від  Веселунчика.  Гра «Утвори дієслова» (Слайд 14,15)

 Пропоную утворити від поданих іменників неозначену форму дієслова та форму теперішнього часу.

Золото  -  (що робити?) золотити

Товариш - ….

Майстер - ….

Думка - ….

5.Фізкультхвилинка  

 1.Жили на світі семеро гномів,

 Семеро мудрих астрономів.

 Сіяли зорі в безмежнім саду.

 Радісно грали в чарівну дуду.

2.Семеро гномів вигравали,

 Зорі бадьоро крокували.

 Стали у коло веселі сім нот -

 І закружляв в небесах хоровод.

 3.Семеро гномів узяли скрипки,

 Нотки співали аж похрипли.

 Пісня на землю злетіла з небес,

 Більше з тих пір стало в світі чудес.

6. Завдання від Пустунчика. Гра «Наповни кошики».(Слайд 16,17)

- Пустунчик дуже зголоднів. І просить йому допомогти. Для кожного ряду своя корзина ( фрукти, овочі, ягоди) На парті відповідні малюнки . Кожна пара бере  свій малюнок, утворює дієслово і пише на ньому, потім закидає в корзину.

 І ряд  - Мама (що робить?) любить, голубить, милується, виховує, …

ІІ ряд - Тато (що робить?) допомагає, ремонтує, захищає, працює, …

 ІІІ ряд - Учень (що робить?)  читає, вчить, займається, відповідає, …              

  7.Завдання від Хитрунчика. Гра «Підбери пару». (Слайд 18,19)

 

 - Заміни дієслова на протилежні за значенням слова(антоніми), пари слів записати.(На екрані телевізора)

  плаче(сміється)

 стоїть (сидить)

радіє (сумує)

купує (продає)

охолоджує (гріє)

8.  Завдання від Торохтійчика Гра «Відповідай швидко»(Слайд 20,21)

  -  Що називає дієслово?

 -  На які запитання відповідає частина мови дієслово?

 -  Назви 5 дієслів?

 -  Назви 3 словосполучення з дієсловом?

VІ. Підсумки уроку. (Слайд 22)

Гра «Добери потрібні слова.»

 Лопатою ... . а) рубають; б) жнуть; в) копають.

 Косою ... . а) орють; б) косять; в) ріжуть.

Презентація

Категорія: Конспекти уроків | Додав: toma_m84 (14.01.2017)
Переглядів: 665 | Теги: Урок, дієслово, мова, українська, 2 клас, Закріплення | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar